fbpx
 
ads en adverteren

Ads & Adverteren

Het adverteren op Google of op de social media kanalen kan je inzetten in 3 fases van jouw customer journey: Bewustzijn (bovenin de funnel) Consideratie (in het midden van je funnel) Conversie (op de bodem van je funnel). Bij het maken van de campagnes is het dus erg belangrijk om de fase waar jouw bedrijf in zit duidelijk te hebben.

Door middel van adverteren kan je in korte tijd meer bekendheid en bereik creëren. Dit kan al vanaf een paar euro per dag. Het grootste verschil tussen adverteren via Google en social media is de reden van adverteren. Wanneer je via Google adverteert dan focus je je op zoektermen. Wanneer je op social media adverteert richt je je op demografische- en geografische gegevens, kenmerken en interesses. De manier van adverteren resulteert in een andere inzet van beide advertentiemogelijkheden. Zo hebben mensen die in Google zoeken een bepaalde informatiebehoefte waar jij op in kunt spelen. Op social media focus je je op personen waar jouw content waarschijnlijk interessant voor kán zijn. Dit is een groot verschil in aanpak.

Je merk versterken kan ook middels het inzetten van Google Adwords. Via Google Adwords kun je voor een relatief laag bedrag veel vertoningen krijgen (en dus gezien worden door je doelgroep). Social media is bedoeld om ‘sociaal’ te zijn. Bedrijven zijn er in mijn ogen te gast en moeten niet opdringerig worden. Om die reden dien jij je als bedrijf ook sociaal op te stellen. Je moet waarde toevoegen en relevant zijn voor je doelgroep. Als jouw content dit kan bereiken, dan ben je al erg ver. Social media is in eerste instantie dus geen push-kanaal waar jij continue je producten en/of diensten moet gaan promoten. Mensen zoeken immers zelf wel als ze een behoefte hebben. Het voordeel van social media adverteren is dat je je boodschap kunt versterken middels afbeeldingen en video.

Even sparren? Vraag een Gratis 10 minutengesprek aan! Vul in:

Ik heb een bedrijf genaamd . Graag zou ik met jullie willen sparren over . Ik ben telefonisch bereikbaar op: . Indien ik niet bereikbaar ben kan je een mail sturen naar: . Tot snel!

Met vriendelijke groet,