fbpx
 
doelgroep

Doelgroep & Data

Een belangrijk onderdeel in de strategie is het kennen van je doelgroep. Deze stap is het begin maar ook het einde. Wat bedoelen we hiermee? Je start met een gedachte wie je denkt dat je doelgroep is, gaandeweg leer je ze beter kennen. Wat is de behoefte, mensen willen gehoord worden en daar kan je vervolgens weer op inspelen. Zo creëer de ultieme klantbeleving.

Een van de belangrijkste stappen die je hiervoor als bedrijf moet zetten, is het gebruik van data. Nagenoeg elk (digitaal) medium levert data op. Ze noemen dat ook wel ‘the internet of things’. Wij kunnen bijvoorbeeld uitvinden waar jij in de "customer journey" zat voor je op deze pagina kwam met Google Analytics. We kunnen zien welke pagina's je bekijkt en daar onze strategie weer op afstemmen. Ook bewegingen op social media zijn meetbaar. SEA, display advertising en affiliatie marketing leveren conversie gegevens op. Door de inzet van e-mailmarketing kun je voorkeuren van mensen achterhalen. En het ziet er naar uit dat de toekomst alleen maar digitaler wordt: TV kijken, radio luisteren, je auto besturen, klantkaarten, noem maar op. Al deze data vertelt zoveel.

Onze taak is het integreren, toepassen, evalueren en inzichtelijk maken van data. En waar nodig verrijken met andere databronnen. We maken hier in eerste instantie gebruik van bestaande analytics en monitoring tools. Aan de hand van deze resultaten kunnen we klantgedrag voorspellen en eventueel opnieuw campagnes daarop aanpassen.

Voor bedrijven die het maximale rendement uit hun marketing investeringen willen halen is conversie optimalisatie een centrale pijler. Een conversie kan bijvoorbeeld zijn een contactaanvraag op de website of een inschrijving op een nieuwsbrief. Wij kunnen deze data analyseren en adviezen geven hoe je de data in jouw voordeel kan laten werken en processen optimaliseren.

Even sparren? Vraag een Gratis 10 minutengesprek aan! Vul in:

Ik heb een bedrijf genaamd . Graag zou ik met jullie willen sparren over . Ik ben telefonisch bereikbaar op: . Indien ik niet bereikbaar ben kan je een mail sturen naar: . Tot snel!

Met vriendelijke groet,