fbpx
 
marketingpunt

Hoe ziet jouw marketing strategie eruit?

Een effectieve online marketing strategie als basis voor het creëren van betrokkenheid met de doelgroep. Dit klinkt goed op papier maar waar te beginnen? Afhankelijk van het doel van de marketingstrategie komt de focus te liggen op bijvoorbeeld het herpositioneren van je merk, het vergroten van de naamsbekendheid of de aansluiting bij de doelgroep te vergroten.
 

1

Kernwaarden

Een belangrijk onderdeel in de strategie is het kennen van je kernwaarden. Met de kernwaarden wil je je doelgroep aanspreken. We kunnen bijvoorbeeld uitvinden waar jij in de "customer journey" zat voor je op deze pagina kwam. Op basis van big data analytics, kan je dus specifieke campagnes opzetten. Je weet hierdoor welke producten of diensten populair zijn of welke juist niet. Zo heb je per campagne inzicht in het gedrag van de bezoekers op de site of social media en kun je beter het resultaat van de campagnes beoordelen. Aan de hand van deze resultaten kan je weer klantgedrag voorspellen en eventueel opnieuw campagnes daarop aanpassen.

Customer journey & Content

Creëer content waar de doelgroep zich mee kan identificeren, betrokken bij voelt en van toegevoegde waarde is. Verspreid deze content vervolgens op de juiste kanalen. Hierbij maak je gebruik van een customer journey oftewel klantreis. Wat is het doel en welke stappen kunnen de mensen doorlopen. Wij stellen hierbij de website centraal.

3

Look & Feel

Waar staat jouw bedrijf voor (merkwaarden) en hoe komt dit tot uiting? Je website is een van de uitingen waar alle principes samen komen. Vormgeving die aansluit bij de doelgroep, de juiste tone-of-voice, het schrijven van interessante content en het delen hiervan. Kortom je creëert een merkbeleving, je analyseert en stuurt bij.

Sociaal & Vindbaar

Actief zijn op social media, het versturen van nieuwsbrieven en zorgen voor een goede vindbaarheid in Google (SEO). Alle 3 horen ze thuis in je langere termijn strategie. Social media strategie zorgt voor branding en loyaliteit. Nieuwsbrieven (e-mailmarketing) zorgt voor werving en loyaliteit. Search Engine Optimization zorgt voor een goede vindbaarheid in bijvoorbeeld Google.

5

Ads & Adverteren

Het adverteren op Google of op de social media kanalen kan je inzetten in 3 fases van customer journey: Bewustzijn (Top of the funnel) Consideratie (Middle of the funnel) Conversie (Bottom of the funnel) Bij het maken van de campagnes is het dus erg belangrijk om de fase waar jouw bedrijf in zit duidelijk te hebben.