Doet jouw bedrijf hoofden draaien?

Het verhaal van jouw bedrijf

Weet jij mensen in korte tijd te overtuigen van jouw merk en bedrijf? Het is ‘s ochtends vroeg op een doordeweekse dag. Een podium, 5 kandidaten en vier stoelen met juryleden die met de rug naar de deelnemers zijn gericht. Het lijkt op The Voice of Holland, maar het is de Business Voice in Emmeloord. De week van de ondernemer in de Noordoostpolder is gestart. Vijf ondernemers met een ambitie om te groeien, te starten of een andere droom! Ze krijgen de kans om gecoacht te worden door een ervaren ondernemer. In een pitch van 3 minuten moeten de ondernemers een coach overtuigen en enthousiast maken om hen te willen coachen. Is de coach overtuigd, dan draait hij of zij de stoel en wordt er een match gemaakt.

Super leuk concept, wat je ook weer aan het nadenken zet. Als jij daar zou staan, hoe zou jouw pitch zijn? Hoe overtuig jij mensen in een korte tijd? Dit zijn vragen waar wij ook dagelijks over nadenken bij het vormgeven van een website. Online doe je immers hetzelfde, in korte tijd moet je bezoekers overtuigen van jouw product of kunnen.

Draait de bezoeker zijn stoel voor jou?

Die ochtend heeft elke kandidaat een coach gekregen, ze waren goed voorbereid. Maar het pitchen is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Je bedrijf is iets om trots op te zijn. Toch blokkeren veel ondernemers in het goed uiten van hun passie. Je pitch moet niet alleen feitelijk kloppen, maar ook persoonlijkheid uitstralen en die mix kan lastig zijn.

Kan jij antwoord geven op onderstaande vragen:

  1. Waarom bestaat je bedrijf?
  2. Wat is het probleem dat je oplost of de behoefte waarin je voorziet?
  3. Welke type bedrijf? Is dit belangrijk? (bedrijf, non-profit, evenement)
  4. Wat is de meest brede beschrijving van je werk? (bv het bieden van informatie, training en advies)
  5. Voor wie doe je dit werk? (bv ondernemers en managers die willen groeien met hun bedrijf)

Communiceer deze antwoorden vervolgens vanuit jouw merkwaarden (wil je weten wat jouw merkwaarde is, doe hier de merkwaardentest). Het antwoord op bovenstaande vragen samengevat met je ambitie zijn je pitch. Deze pitch kun je mondeling gebruiken maar moet je ook zeker online gebruiken. Daag je zelf uit, stap uit je comfortzone en doe net als de kandidaten eens mee aan een (denkbeeldige) Business Voice en laat je horen. Door een pakkende pitch te communiceren kun je mensen overtuigen en hoofden doen draaien!

Mini cursus

Schrijf je in op onze gratis maar waardevolle(!) mini-cursus. Je ontvangt gedurende 4 weken mails over hoe je jouw bedrijf kan positioneren.

Daarnaast ontvang je een EXCLUSIEVE BONUS + een maandelijkse Marketing mail update.

Weet je jouw type nog niet? Doe hier de test.