Marketingbureau

Marketingbureau Sightkick maakt jouw merk sterk!

Als marketingbureau heeft Sightkick een duidelijk doel: jouw bedrijf, product of dienst onweerstaanbaar maken voor jouw doelgroep. Hier kunnen we jou op verschillende manier bij helpen. In een merkidentiteitsessie gaan we op zoek naar de kern van jouw bedrijf. Waar sta je voor en waarom doe je wat je doet? Door dit in kaart te brengen en visueel te maken, gaat je bedrijf leven. Vervolgens kunnen we jouw merkpositionering ontwikkelen, om potentiële klanten voor je te winnen en aan je te binden.

Dit alles is alleen effectief als jij je doelgroep begrijpt en inspeelt op hun behoeftes. Daarom verzorgt marketingbureau Sightkick ook customer journeysessies en ontwikkelen we persona’s. We vertellen je op deze pagina graag wat we voor jou kunnen betekenen.

marketingbureau

Merkidentiteit ontwikkelen

Om je merk te laten leven, heb je een sterke merkidentiteit nodig. Dit is de visuele vertaling van de waarden van het bedrijf. Maar wat zijn jullie merkwaarden eigenlijk? Past de huidige identiteit nog wel bij de organisatie? Wij hebben een merkidentiteitsessie ontwikkeld om daar op een creatieve manier achter te komen. Aan het einde van de sessie weten we wat jullie merkwaarden zijn en hebben we de merkmissie, merkvisie en merkbelofte helder. Dit helpt om binnen de organisatie iedereen weer op één lijn te krijgen.

Je visuele identiteit moet herkenbaar zijn en je merkwaarden reflecteren, zodat de doelgroep kan zien waar jullie voor staan. Dit is belangrijk om een emotionele connectie te creëren tussen jouw merk en de potentiële klant. Kijk daarom na de merkidentiteitsessie nog eens kritisch naar jullie huisstijl en logo. Past de visuele identiteit bij jullie waarden? Of kan de huisstijl wel een update gebruiken? Ook hier kan marketingbureau Sightkick bij helpen. We kunnen een compleet nieuwe huisstijl ontwikkelen, maar dat is niet altijd nodig. Vaak kunnen we door een aantal kleine aanpassingen al het gewenste effect bereiken. 

Benieuwd of een merkidentiteitsessie wat voor jou is? Neem gerust contact op.

Merkpositionering beschrijven

Een merkpositionering is een duidelijke beschrijving van de positie die jouw merk wil innemen in de markt. Door merkpositionering claim je een plek in het hoofd en hart van mensen die met je merk in aanraking komen. Het liefst is dit een unieke positie; anders dan die van je concurrenten. Marketingbureau Sightkick helpt je graag om die positie te bemachtigen.

Waarom is goede merkpositionering belangrijk?

Met een goede merkpositionering creëer je een sterke basis voor je merk. Het helpt om binnen de organisatie alle neuzen dezelfde kant op te krijgen en het geeft sturing bij toekomstige ontwikkelingen. Daarnaast helpt het je doelgroep om keuzes te maken.

Mensen maken per dag gemiddeld 30.000 keuzes. Het grootste deel daarvan is gelukkig onbewust, anders zouden we helemaal gek worden. Maar een deel van onze keuzes maken we bewust. Zo moeten we kiezen waar we boodschappen gaan doen en welke producten van welke merken we in ons winkelmandje leggen. Waarom kiezen sommige mensen er bijvoorbeeld voor om boodschappen te doen bij Lidl, terwijl er ook een Albert Heijn in de buurt is? Het antwoord is: merkpositionering! Heel simpel gezegd positioneert Lidl zich duidelijk als betaalbare supermarkt waar je nog steeds producten van goede kwaliteit kunt kopen. Ze laten in al hun uitingen zien wat hen anders maakt dan andere supermarkten (lage prijs, hoge kwaliteit). Hierdoor kunnen consumenten de meerwaarde van Lidl zien, wat de doelgroep helpt bij het maken van een keuze.

Kortom, door te laten zien wat jou anders (beter) maakt dan jouw concurrenten, kun je een unieke positie bemachtigen in het hoofd en hart van de consument en help je de potentiële klant om voor jou te kiezen.

 

Hoe ontwikkel je een sterke merkpositionering?

Allereerst hebben we een duidelijk beeld nodig van de organisatie. Wat zijn jullie missie, visie, merkwaarden en merkbelofte? Aan de hand van gesprekken en deskresearch komen we hierachter. Daarnaast moeten we de doelgroep leren kennen. We duiken in het hoofd van de klant om te ontdekken wat hun raakt, welke waarden zij belangrijk vinden en waar zij behoefte aan hebben. Hiervoor maken we vaak gebruik van een empathy map of persona.

Op basis van de verkregen informatie schrijven we een unieke merkpositioning die past bij je organisatie, de behoeftes van je klanten vervult en richting geeft aan je toekomstige activiteiten.

Wil jij je merk richting geven en klanten voor je winnen met een onderscheidende merkpositionering? Neem dan contact met ons op.

Customer journey in kaart laten brengen

Welke stappen doorloopt een (potentiële) klant tot na de aankoop van een product of dienst? Waarom haken sommige mensen toch af? Hoe kan ik de contactmomenten met de doelgroep optimaliseren? Als je dit soort vragen hebt, is het zeker waardevol om de customer journey in kaart te brengen!

Als marketingbureau kunnen wij de gehele klantreis voor je in kaart brengen. Je krijgt niet alleen inzicht in de stappen die de doelgroep doorloopt en welke contactmomenten potentiële klanten met jouw bedrijf hebben, maar ook waar de pijnpunten zitten. Wij kunnen ook een strategisch plan opstellen en eventueel uitvoeren om de customer journey te optimaliseren. De klantreis verbeteren is belangrijk, want hoe soepeler de reis verloopt, hoe groter de kans dat een potentiële klant daadwerkelijk klant wordt én blijft!

Meer klanten aan je binden? Laat dan de customer journey in kaart brengen door marketingbureau Sightkick.

marketingbureau
marketingbureau

Persona’s creëren

Heb jij geen idee wie jouw ideale klant is en hoe je hem kunt bereiken? Dan biedt een persona uitkomst. Dit is klantprofiel met een gedetailleerde beschrijving van de ideale klant. Een persona is een fictief persoon, maar wel gebaseerd op informatie van echte klanten. Om tot een goed persona te komen doen we deskresearch en gaan we soms in gesprek met klanten. Heb je verschillende doelgroepen die je wilt bereiken? Dan heb je ook verschillende persona’s nodig.

In het klantprofiel staan de belangrijkste kenmerken van jouw ideale klant. Dit zijn een naam, leeftijd, woonplaats, gezinssituatie, werksituatie en een profielfoto. Verder staat er in het persona welke media de klant gebruikt en wat zijn of haar doelen zijn. Afhankelijk van jouw bedrijf en de doelgroep, voegen we een beschrijving van een specifieke situatie waarin jouw klant zit toe aan het klantprofiel.

Een persona geeft jullie als bedrijf een duidelijk beeld van de ideale klant(en). Je kunt de persona er op elk moment bij pakken, bijvoorbeeld als je een nieuwsbrief gaat versturen of een bericht op social media gaat plaatsen. Het helpt je om je in te leven in de doelgroep, waardoor je beter kunt aansluiten op hun behoeftes. (Potentiële) klanten zullen zich begrepen voelen door jou, waardoor ze zich eerder aan jouw merk zullen binden.

Wil jij een beter beeld krijgen van jouw klanten? Laat gedetailleerde persona’s ontwikkelen door een marketingbureau!

Veelgestelde vragen

Wat is merkidentiteit?

Merkidentiteit is de visuele vertaling van de merkwaarden van het bedrijf. Het omvat een logo, een huisstijl en alle uitingen van het bedrijf, zoals de website, advertenties en visitekaartjes.

Wij kunnen je helpen met het ontwikkelen van een merkidentiteit. Je kunt ons je logo laten ontwerpen, maar we kunnen ook je huisstijl en communicatie uitingen maken.

Wat kunnen jullie voor mij betekenen op het gebied van branding?

Wij kunnen strategisch meedenken over de positionering en met het ontwerpen van een Brand Book. Hierin staan de basisprincipes en regels van jouw merk verzameld.

Is branding hetzelfde als marketing?

Branding staat voor de uitstraling van een merk, het gevoel dat het oproept. Het gaat erom hoe jij wil dat men jouw bedrijf ervaart. Marketing zijn alle activiteiten die je als bedrijf uitvoert om de verkoop van producten of diensten te bevorderen. Denk ook aan de 5, 6, 7 P’s.  

Ontdek jouw kansen!

Stuur ons een bericht! 

Meer weten over: Marketingbureau? Vul onderstaand formulier in.

9 + 2 =