Autoverzorging Nederland, meer dan een poetsbedrijf. Communicatie uitingen & webdesign.

Autoverzorging Nederland is een professioneel autoverzorgingsbedrijf dat hoogwaardige diensten aanbiedt op het gebied van auto-onderhoud, autoreiniging en autodetailing. Bij Autoverzorging Nederland werken ze met vakidioten die net even verder gaan in het reinigen en beschermen van een wagen(park). De vraag was of wij de verouderde website weer bij de tijd konden krijgen. Inmiddels zijn wij de vaste partner geworden van AVN en regelen we alle communicatie uitingen die nodig zijn en zorgen we voor nummer 1 posities in Google!
Website Autoverzorging Nederland
Flyer Autoverzorging Nederland

Webdesign voor zowel B2C als B2B

De website van Autoverzorging Nederland matchte qua uitstraling niet meer met de de fase waar het bedrijf nu in zit. Mensen oriënteren zich veel online en de site dient allereerst als het online visitekaartje van het bedrijf. We zijn gestart met het kijken naar de online posities, wat de doelstellingen van het bedrijf zijn en wat de zoektermen en KPI’s zouden worden waarop we wilden scoren.

Om zowel consumenten als bedrijven aan te spreken op de website van Autoverzorging Nederland, tonen we relevante content voor beide doelgroepen, waarbij we focussen op resultaat. Zo zorgen we ervoor dat zowel consumenten als bedrijven zien hoe Autoverzorging Nederland waarde kan toevoegen aan hun specifieke behoeften. We beschrijven dit letterlijk in de teksten, maar dit doen we ook aan de hand van testimonials en voorbeelden. Daarnaast hebben we in de website specifieke landingspagina’s gemaakt voor bedrijven. Autoverzorging Nederland heeft diverse garagebedrijven en verhuurbedrijven als klant en met specifieke pagina’s worden deze klanten van informatie voorzien.

Ook zijn er landingspages waar men terecht kan komen via acties. Wanneer automobilisten bijvoorbeeld door de wasstraat gaan in een bepaalde periode, krijgen ze een flyer met korting mee voor interieur reiniging bij Autoverzorging Nederland. Via een QR-code op de flyer komen ze op de actiepagina van Autoverzorging Nederland terecht. Hier vinden bezoekers met informatie en kunnen ze een afspraak maken voor interieur reiniging. Zo versterken offline en online uitingen elkaar.

Webdesign & gebruikerservaring 

Naast sfeerbeleving speelt webdesign een cruciale rol bij het overbrengen van informatie over de diensten van Autoverzorging Nederland. Een aantrekkelijk en gebruiksvriendelijk ontwerp zorgt ervoor dat potentiële klanten langer op de website blijven en een positieve indruk krijgen van het bedrijf. Dit zorgt er tevens voor dat Google een langere sessieduur en hogere betrokkenheid meet, wat weer een positief effect heeft op de online positie (SEO).

De nieuwe website is goed gestructureerd en werkt intuïtief. Dit maakt het gemakkelijk voor de bezoekers om de aangeboden diensten te begrijpen en de benodigde informatie te vinden. Naast teksten herschrijven denken we namelijk ook aan visuele elementen om de boodschap te ondersteunen. Bijvoorbeeld bij de pakketten, waar men spreekt over kleine en grote auto’s. Maar wat is klein en wat is groot? Door dit visueel te maken en een knop met meer informatie toe te voegen, kan men alles eenvoudig en snel vinden.

 

Doorvoeren van de restyling op andere communicatie uitingen

Omdat het website ontwerp zo goed in de smaak viel, hebben we deze ook doorgetrokken naar andere uitingen en zo voor een complete restyling gezorgd. Visitekaartjes, flyers, kortingscoupons met QR-codes en ga zo maar door. Door consistente kleuren, lettertypen en visuals te gebruiken, wordt een herkenbaar en professioneel merkimago gecreëerd. Dit draagt bij aan het opbouwen van vertrouwen bij bezoekers. Daarnaast zorgt het ervoor dat Autoverzorging Nederland een voorkeurspositie in het hoofd van de klant krijgt.

Explainer video tijdens corona

Bij Sightkick houden we van multimedia in de breedste zin van het woord. Toen de vraag tijdens corona kwam om mee te denken hoe Autoverzorging Nederland het desinfecteren van auto’s in de markt kon zetten, hebben we een explainer video gemaakt. Hierin konden we op een begrijpelijke manier de informatie tonen. Bewegende beelden trekken immers de aandacht!

Duidelijke call-2-actions

Bij alles wat we doen houden we rekening met een duidelijke call-2-action. Of het nu om een webpagina of folder gaat. Elke communicatie uiting eindigt met een call-2-action die vertelt wat de lezer moet doen. Aan de hand van vormgeving en tekst sporen we zowel consumenten als bedrijven aan om contact op te nemen, een afspraak te maken of meer informatie aan te vragen.

Wil jij ook weten wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Vul het contactformulier in of bel gelijk: 085 8770298.