5 social media tips voor meer zichtbaarheid online!
Social media is een deel van je online marketing, dit helpt mee voor je online branding. Maar voordat je content gaat maken moet je eerst bepalen voor welke doelgroep, wat het verhaal is en wat je wil bereiken met het bericht. Als je marketingstrategie staat, kun je aan de slag met de content. Je hebt vaak al meer informatie tot je beschikking dan je denkt, die jou kunnen helpen met het plaatsen van je berichten. Deze tips helpen je verder met social media en jouw zichtbaarheid online!
1. Gebruik een publicatieschema
Publiceer je berichten met regelmaat op alle sociale media van je bedrijf. Gebruik een publicatieschema om het overzicht te bewaren om goede content te plaatsen:
- Werk met vaste publicatie tijden. Je kan bij je statistieken zien welke dag en tijd het meeste bereik oplevert, speel hierop in en plan berichten op deze dag en tijd in. Het eerste half uur van je post is het belangrijkst, dit geeft de doorslag of je bericht door het platform als belangrijk wordt ervaren of niet.
- Plan variatie en herhaling in. Zorg dat je berichten verrassend blijven en met pakkende titels.
2. Een kijkje achter de schermen
Mensen zijn nieuwsgierig, jouw volgers dus ook. Social media kanalen zijn perfect om mensen een kijkje achter de schermen te geven. Waar ben je als bedrijf mee bezig? Op welke events ben je aanwezig? Wie werkt er dag in dag uit aan die mooie resultaten? Laat je volgers sfeer proeven van jouw bedrijf, wat je online branding kan versterken.
3. Dynamic Ads LinkedIn
Één van de nieuwe advertentiemogelijkheden die LinkedIn heeft is Dynamic Ads. Hiermee personaliseer je de advertentie op de gebruiker die hem te zien krijgt. De advertentie zal vertoond worden aan de rechterkant van de tijdlijn. Je kunt aansturen op het genereren van meer sitebezoekers, paginabezoekers, volgers van je pagina of sollicitanten.
Deze nieuwe advertenties zijn interessant om te testen. LinkedIn blijft zich enorm ontwikkelen en voegt continu nieuwe mogelijkheden toe, wat je kan helpen bij jouw marketingstrategie.
4. Meten is weten
Social media pagina’s meten statistieken die je via jouw bedrijfspagina kan bekijken. Gebruik deze gegevens om jouw content te optimaliseren. Beoordeel berichten bijvoorbeeld op hun betrokkenheid. Welk bericht scoort het best? Met deze informatie kan je jouw content steeds meer optimaliseren. Plaats niet alleen wat jij interessant vindt, maar juist wat je doelgroep het meest interessantst vindt.
De best presterende berichten bevatten geen link naar een externe site. Op het moment dat je een bericht plaatst zullen de algoritmes het merken dat je een externe link in je bericht hebt en zal je bericht starten met een achterstand op de rest van de berichten in de timeline. Dit betekent niet dat deze berichten per definitie slechter scoren.
Meer zekerheid? Als je wel je links wil plaatsen is hier een klein trucje: plaats je link in de comments, niet direct na het plaatsen, maar nadat het bericht wat bereik en betrokkenheid heeft gekregen.
5. Plaats altijd met een afbeelding of video
Jouw bericht valt pas echt op wanneer je hem versterkt met een afbeelding of video.
Plaats afbeeldingen altijd in het juiste formaat. En denk eraan dat afbeeldingen verschillende formaten kunnen hebben. Een afbeelding bij een shared-link heeft bijvoorbeeld een ander formaat dan een afbeelding bij een normaal bericht. Video’s kun je ook gemakkelijk in je bericht toevoegen.
In het kort:
Plaats wekelijks korte berichten, met een afbeelding of video. Kijk terug welke berichten de beste scores halen om hierop in te spelen. Succes!
Mini cursus
Schrijf je in op onze gratis maar waardevolle(!) mini-cursus. Je ontvangt gedurende 4 weken mails over hoe je jouw bedrijf kan positioneren.
Daarnaast ontvang je een EXCLUSIEVE BONUS + een maandelijkse Marketing mail update.
Weet je jouw type nog niet? Doe hier de test.