Logo. Huisstijl. Visitekaartjes. Website. Roll-up banner.
Voor Rosedale Mediation en Coaching uit Urk hebben we meerdere dingen mogen doen. We zijn begonnen bij de basis, een logo. De klant was na vele jaren actief te zijn geweest in de internationale handel voor een visbedrijf uit Urk, een andere weg in geslagen. Na een gesprek bleken enkele thema’s een hoofdrol te spelen. Na onderzoek rond de naam, de steekwoorden en met het gesprek nog vers in ons geheugen, zijn we gaan schetsen.
Een logo met betekenis
Mediation en coaching hebben veel raakvlakken, vaak zijn er meerdere partijen betrokken. Daarom hebben we in het logo handen verwerkt. Bij mediation en coaching ben je als derde partij erbij betrokken, maar wel onpartijdig. Om tot een oplossing te komen, moet men in eerste instantie wel samen verder willen. Daar is verbinding en gelijkwaardigheid voor nodig. Dat symboliseert de cirkel in het logo ook. Het logo, de kleuren en het lettertype zijn de basis voor de huisstijl van Rosedale.
Voor deze klant zijn we geen branding traject gedaan, maar hebben we wel dieper gekeken. We wilden dat de persoon achter het merk – wie hij is, hoe hij overkomt, de jarenlange ervaring, kennis en professionaliteit – werd weerspiegeld in het logo. Op deze manier hebben we toch merkwaarden weten mee te geven. Ook in het webdesign en de teksten die wij hebben mogen maken, hebben we dit doorgevoerd.
Wil jij ook een logo dat past bij jouw bedrijf? Of wil je een compleet nieuwe huisstijl? Neem dan contact met ons op via het onderstaande contactformulier. Samen zorgen we voor een uitstraling die de kernwaarden van jouw organisatie reflecteert.