Online marketing
(Online) Positionering &
Merkkompas
(Online) Positionering in
de markt. Van bedrijf
naar merk!
Heb je een (nieuwe) onderneming, dienst, product en de ambitie om verder te groeien? Of is er ooit nagedacht over een basale huisstijl en ben je gewoon toe aan een flinke upgrade? Begin bij de basis! We kunnen helpen met het formuleren van een merkkompas bestaande uit een compacte en relevante beschrijving van de merkpositionering, merkvisie, merkmissie en merkbelofte.
Branding van binnenuit met het Merkkompas
Allereerst willen we inzicht krijgen van het bedrijf. Dit houdt in dat we gesprekken gaan voeren, deskresearch doen en eventueel korte interviews houden met enkele klanten. Aan de hand daarvan creëren we een merkpositionering: een beschrijving van de positie die jouw onderneming wil innemen in de markt, tussen haar concurrenten.
Deze positie werken we uit in een merkkompas bestaande uit een heldere beschrijving van de volgende onderdelen: merkvisie, merkmissie, merkwaarden, merkpersoonlijkheid en merkbelofte. Dit merkkompas vormt de briefing voor creatie van middelen en kan als leidraad dienen voor toekomstige keuzes in marketing, communicatie en andere aspecten van de bedrijfsvoering.
Kortom, je moet de online “customer journey” van je klant goed in kaart brengen om het maximale online rendement te realiseren. Op welke websites en platforms komt jouw (potentiële) klant en wat is het meest ideale conversie pad? Daar gaat de online customer journey over!
De voordelen van een strategisch traject
Ontdek jouw kansen!