Content Marketing – Wat is het en hoe zet je het in?

Content Marketing is het inzetten van tekst, afbeeldingen en video om zo de doelgroep te bereiken en te binden. Je kan hierbij denken aan het inzetten van posts op social media of interessante blog artikelen op je website. Het gaat erom dat je relevante content op het juiste moment aanbiedt. Het is een strategie die verschillende elementen online met elkaar verbindt. Je speelt hierbij in op de behoefte van de bezoeker, met een duidelijke doelstelling; naamsbekendheid, leads, verkoop etc.

 

Hoe zet je Content Marketing in?

Allereerst moet je in kaart brengen wanneer iemand jou kan vinden. Denk bijvoorbeeld aan social media of via de zoekmachine van Google. Al die contact momenten leg je vast in een klantreis/customer journey. Vervolgens breng je in kaart wat de behoefte op dat moment van iemand is. Via social media is iemand misschien helemaal nog niet geïnteresseerd in wat jij te bieden hebt, terwijl iemand die gericht in Google zoekt een andere mindset heeft. Beide situaties vragen om een andere benadering.

Zelf aan de slag? Neem dan ook eens een kijkje op: https://content-marketing.startpagina.nl/ waar verschillende links worden geplaatst omtrent Content Marketing.

Liever een persoonlijk plan op maat? Neem dan contact met ons op!