Branding

Grafisch vormgever

Opvallend drukwerk dat jouw merk versterkt

Bij drukwerk denk je waarschijnlijk aan visitekaartjes, flyers, posters en brochures. Dat klopt ook, maar drukwerk kan zoveel meer zijn dan een stukje papier met informatie. Het kan een drager zijn van je merkwaarden, waardoor mensen in één oogopslag kunnen zien waar je bedrijf voor staat. Daarnaast staat drukwerk steeds meer in verbinding met de digitale wereld, bijvoorbeeld met QR-codes die leiden naar speciale landingspagina’s met meer informatie, inspiratie en andere content.

Een creatieve professional zorgt ervoor dat dit drukwerk niet alleen mooi oogt, maar ook jouw boodschap krachtig overbrengt.

Bij reclamebureau Sightkick uit Emmeloord denken we graag met je mee over alle mogelijkheden. Onze grafisch vormgevers maken drukwerk en promotiemateriaal dat past bij jouw merk. Daarnaast kijken we hoe we het drukwerk kunnen verrijken met de mogelijkheden van online.

grafisch vormgever - Folders -Sisters Emmen

De kracht van branding op drukwerk

Met een goed doorgevoerde branding is in één oogopslag duidelijk wat je merkwaarden zijn. Als je het goed hebt aangepakt, kunnen mensen aan jouw logo, huisstijl en communicatie-uitingen zien waar jouw bedrijf voor staat. Alle visuele elementen van je merk, zoals kleuren en vormen, roepen namelijk bepaalde associaties op bij mensen. Zo denken mensen bij goud aan luxe en bij groen aan duurzaamheid. Een grafisch ontwerper weet precies hoe kleur- en vormgebruik deze waarden kan versterken.

Drukwerk is een mooi middel om je branding nog beter tot uiting te laten komen. Bij ons heb je keuze uit verschillende soorten papier als je bijvoorbeeld posters, flyers of visitekaartjes laat ontwerpen en drukken. Elke papiersoort heeft een bepaalde uitstraling en voelt anders aan: de een oogt exclusief, de ander voelt zacht aan en weer een ander is gemaakt van duurzaam papier. Met de juiste papiersoort kan een grafisch vormgever dus ook iets vertellen over waar jouw bedrijf voor staat.

Wij maken een vertaling van jouw merk naar drukwerk. We kijken naar de merkwaarden en gaan na hoe we die tot uiting kunnen brengen op visitekaartjes, briefpapier, posters, bedrijfskleding en ander promotiemateriaal. 

Next level drukwerk door een grafisch vormgeve

De wereld van drukwerk is volop in ontwikkeling. Steeds vaker wordt er een verbinding gemaakt met de digitale wereld. Dat biedt kansen, ook voor jouw bedrijf. Een grafisch ontwerper kan je hierbij helpen door creatief drukwerk te combineren met digitale mogelijkheden.

Neem bijvoorbeeld een flyer. Op zich kan je op een A5 flyer aardig wat informatie kwijt, maar toch blijf je beperkt. De oplossing? Een QR-code op je flyer die leidt naar een speciale landingspagina met meer informatie. Zo blijft je flyer overzichtelijk en kun je toch alle nodige informatie kwijt. Of wat dacht je van een fysieke brochure over je nieuwe product, verrijkt met een QR-code naar een digitale brochure met extra materiaal zoals video’s?

Een ander voorbeeld is het visitekaartje. Een mooi visitekaartje met bedrijfsnaam, contactgegevens en logo is leuk, maar al snel vol. Bovendien moeten mensen je gegevens vaak nog handmatig opslaan. Een visitekaartje met NFC biedt uitkomst: mensen tikken het kaartje tegen hun telefoon en hebben direct je contactgegevens of website bij de hand. Ideaal, innovatief én stiekem ook heel cool!

“Als grafisch vormgever zie ik drukwerk niet alleen als iets tastbaars, maar als een brug naar de digitale wereld. Een flyer, een brochure of een visitekaartje kan vandaag de dag zoveel meer zijn dan papier met informatie. Door slim gebruik te maken van QR-codes of NFC creëer je interactie, verrassing en beleving. Zo wordt drukwerk een verlengstuk van je merk, dat mensen nieuwsgierig maakt én uitnodigt om verder te ontdekken.”

Wilma Biemold

Creatief Directeur & Oprichter Sightkick

Drukwerk en digitaal: de rol van een grafisch vormgever
Huisstijl Rosedale

Veelgestelde vragen

Voor welk drukwerk en promotiemateriaal kan ik bij Sightkick terecht?

Je kan voor al je drukwerk en promotiemateriaal bij ons terecht. Denk aan:

  • Visitekaartjes
  • Briefpapier
  • Enveloppen
  • Brochures
  • Flyers
  • Posters
  • Notitieblokken
  • Pennen
  • Kaarten
  • Ballonnen
  • Stickers
  • Menukaarten
  • Placemats
  • Bedrijfskleding

Maar er is nog veel meer mogelijk! Neem gerust contact op als je benieuwd bent naar de mogelijkheden.

Waarom promotiemateriaal inzetten?

Promotieartikelen inzetten is een simpele manier om je naamsbekendheid te vergroten. Daarnaast kun je met sommige promotiematerialen potentiële klanten dagelijks herinneren aan je bedrijf. Mokken en pennen zijn hier bijvoorbeeld uiterst geschikt voor, omdat veel mensen die voorwerpen elke dag gebruiken. Ook al zien mensen je merk onbewust, het vergroot de kans dat potentiële klanten aan je merk denken als ze in het oriëntatieproces zitten.

Welke promotieartikelen zijn het meest effectief?

Diverse onderzoeken tonen aan dat mokken en notitieblok de meest effectieve promotiematerialen zijn. Pennen zijn ook zeer effectief. Deze voorwerpen worden namelijk vrijwel dagelijks gebruikt, waardoor gebruikers bijna elke dag je merk zien. Dit vergroot de naamsbekendheid en de kans dat mensen aan je denken als ze gaan oriënteren op producten of diensten die je aanbiedt.  

Ontdek jouw kansen!

Ontdek vrijblijvend wat wij als reclamebureau of online marketing bureau voor jou kunnen betekenen. Stuur ons een bericht!
Grafisch vormgever