Webdesign Normteq
Normteq biedt ruimte – Wij geven een podium. Fris & eigentijds webdesign.
Webdesign met interactie
Het tweede moodboard is wat brutaler. De contrasten zijn duidelijk. De kleuren zijn aanwezig, maar niet overheersend. Denk aan antraciet, grijs en roestbruin, tegen het donkerblauw en frisgroen van de huisstijl. Deze stijl is een tikkeltje stoer en dit moet ook terugkomen in de fotografie. Duidelijke contrasten, een spannend lijnenspel. Daarbij 3moet ook in de fotografie de bovengenoemde kleuren terugkomen.
B2B branding – logo’s, huisstijl en website
Het in kaart brengen van de merkwaarden en gemeenschappelijke delers van de 3 groothandels is het fundament gaan vormen van deze rebranding. De bedrijven werken allemaal snel, duidelijk en transparant. Deze waarden hebben we vertaald naar de vormgeving. Er is (wit)ruimte en de vormen zijn open.
De oorspronkelijke bedrijven droegen de kleuren geel, groen en lichtblauw. Deze kleuren wilden we intact laten in de nieuwe huisstijl. Zo blijven de losse bedrijven herkenbaar na de rebranding. Het was onze taak om de kleuren te combineren zonder dat ze te speels of te koud en zakelijk overkomen. Balans is key.
Na het samenvoegen van alle vormen, kleuren en het lettertype is het logo van LCAgroup ontstaan: de verbinder en schakel. De 3 bedrijven komen terug als schakel in het logo. Elk bedrijf is te herkennen aan zijn eigen kleur. De bedrijven hebben afzonderlijk van elkaar ook een nieuw logo gekregen met elk hun eigen kleur en vorm, maar in dezelfde uitstraling. Zo ontstaat er een gevoel van eenheid. Deze vormgeving is ook doorgetrokken naar de websites van de bedrijven.
Daarnaast hebben we een overkoepelende site voor de LCAgroup gemaakt. Op deze site staan de verschillende groothandels centraal en kan de bezoeker snel zijn weg naar de relevante informatie en mogelijkheden vinden.
De website van LCAgroup is een moderne, frisse website geworden die goed past bij de groeifase waarin de groep zich bevindt. De site moet een persoonlijk karakter hebben en professionaliteit uitstralen. We hebben daarom ingezet op fotografie waarin mensen een rol spelen.
Uiteraard vindt de rebranding zich ook een weg naar andere uitingen. Zo hebben de bedrijven van LCAgroup de nieuwe huisstijl onder andere geïntroduceerd op de beurs in München, waar deze erg goed werd ontvangen!
Eindresultaat: 3 losse groothandels die met een herkenbare huisstijl als een groep naar buiten kunnen treden en kun krachten kunnen bundelen.
Wil je ook werken aan je branding? Wij bepalen samen met jou waar het merk voor staat en ontwikkelen een ijzersterke merkstrategie. Deze gaan we vervolgens door vertalen naar de visuele identiteit van je bedrijf; de merkidentiteit.
Ontdek jouw kansen!
Stuur ons een bericht!