Adverteren
SEA – Google Adverteren
Google Adverteren op de woorden waar jouw klanten op zoeken
Eén van de meest effectieve online marketing kanalen om meer bezoekers en conversies te genereren is zoekmachine adverteren, en dan in het bijzonder Google Adverteren. Dit wordt ook wel SEA oftewel Search Engine Advertising genoemd. Adverteren in Google levert direct resultaat op.
Wil je het maximale uit je campagnes halen? Dan is het verstandig om SEA uit te besteden. Bij online marketingbureau Sightkick zijn we dagelijks bezig met het instellen en monitoren van Google Ads campagnes. We helpen je graag!
Wat is Google Adverteren?
Google is de meest gebruikte zoekmachine ter wereld. Als je meer verkeer naar je website wil trekken, is het dus super interessant en belangrijk om goed zichtbaar te zijn in Google. Met Google Adverteren adverteer je met jouw website in de zoekresultaten van Google.
Bij een goede Google Ads campagne wordt je alleen gevonden door bezoekers die daadwerkelijk op zoek zijn naar jouw product of dienst. Hierdoor kom je gegarandeerd bovenin de resultaten te staan. De kans is dus groter dat ze een bestelling plaatsen, offerte aanvragen of contact opnemen.
Google Ads werkt met biedingen. Je bepaalt op welk zoekwoord je wil adverteren en start met bieden. Vervolgens bepaalt Google op basis van je bod op welke plek je advertentie komt te staan. Het doel van Google Adverteren is om zo veel mogelijk relevant verkeer uit je campagnes te halen, tegen lage kosten.
De voordelen van adverteren in Google:
- Gericht doelen nastreven
- Garantie voor zichtbaarheid
- Direct resultaat
- Resultaten zijn meetbaar
- Bereik geïnteresseerde doelgroepen
- Jij bepaalt het budget
Google Adverteren uitbesteden
In principe kan iedereen met Google Ads werken, maar niet iedereen kan het maximale eruit halen. Om het meeste resultaat te behalen, heb je kennis en tijd nodig. Zo moet je bijvoorbeeld weten welke zoekwoorden het meest interessant zijn om op te adverteren. Pak je de verkeerde zoekwoorden, dan bereik je niet de juiste doelgroep. Daarnaast kost het tijd om de campagnes steeds te monitoren. Als je je Google Ads campagne niet optimaal inricht, monitort en bijstuurt waar nodig, kunnen de kosten hoog oplopen. Je bent sneller door je budget heen en genereert minder conversies. Dat is zonde!
Als je het maximale uit je advertentiebudget wil halen, is het slim om SEA uit te besteden. Bij reclamebureau Sightkick werken specialisten die zich dagelijks bezig houden met adverteren op Google. We weten door kennis en ervaring op welke zoekwoorden we moeten adverteren, wat de beste biedstrategie is en hoe we een campagne optimaal moeten inrichten. Bovendien hebben we de tijd om je campagne te monitoren, bij te sturen en om de ontwikkelingen van Google Adverteren te volgen. Door Google Adverteren uit te besteden krijg je dus meer waar voor je geld!
Ben je benieuwd waar jouw kansen liggen? We kijken graag een keer vrijblijvend met je mee in je Google Adverteren account.
Veelgestelde vragen
Wat is het verschil tussen SEA en SEO?
SEA staat voor Search Engine Advertising. Je adverteert – en betaalt dus geld – op revelante zoektermen in Google. Je advertentie staat boven de organische – niet betaalde – zoekresultaten van Google.
SEO staat voor Search Engine Optimization. Hierbij ga je aan de slag met het optimaliseren van je website en de content die erop staat om hoger in de organische zoekresultaten van Google terecht te komen.
In de basis is dus het grootste verschil dat je met SEA betaalt om bovenaan de zoekresultaten van Google te komen en met SEO niet.
Wil je meer weten over de verschillen, voor- en nadelen van SEO en SEA? Of wil je weten wat we met SEO en SEA voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Neem gerust contact met ons op!
Ontdek jouw kansen!