Online marketing
SEO uitbesteden aan SEO specialisten
Een hogere positie in de zoekresultaten dankzij onze SEO specialisten
Van alle internetgebruikers maakt 97% gebruik van zoekmachines. Wanneer deze gebruikers op zoek gaan naar jouw dienst of product, is het essentieel om in de zoekresultaten naar boven te komen. Onze SEO specialisten geven onzichtbare pagina’s een podium en helpen jou om een hogere positie in de zoekresultaten te behalen!
De 3 onderdelen van SEO: Techniek, Content & Autoriteit
Een hoge positie in de zoekresultaten is super belangrijk als internetgebruikers op zoek gaan naar jouw product of dienst. Op welke positie in de zoekresultaten je website terechtkomt, wordt bepaald door Google. Google stelt een aantal eisen om te bepalen hoe relevant je bent voor de zoekende internetgebruiker. Hoe beter je aan die eisen weet te voldoen, hoe groter de kans op een hogere positie in de zoekmachine is. Maar wat de eisen van Google exact zijn, weet niemand. Bovendien veranderen ze voortdurend.
Onze SEO specialisten houden zich dagelijks bezig met zoekmachineoptimalisatie, oftewel het verbeteren van websites zodat ze hoger in de Google zoekresultaten komen te staan. Dit doen ze aan de hand van de 3 pijlers van SEO: techniek, content en autoriteit.
SEO pijler 1: Techniek
De pijler techniek omvat alles wat zich aan de achterkant van je website afspeelt. Denk bijvoorbeeld aan snelheid van je website, de plugins die je gebruikt en de links waar je naar verwijst. Om deze pijler te optimaliseren, heb je dus veel technische kennis nodig. Als je niet weet wat je doet, kun je bijvoorbeeld je website langzamer maken of een stukje code kapot maken. Hierdoor zal je website minder goed functioneren, wat je positie in de zoekresultaten niet ten goede komt.
Onze SEO specialisten kennen de ins en outs van deze pijler en weten hoe ze de techniek van je website moeten optimaliseren.
SEO pijler 2: Content
Content is de complete inhoud van je website, zoals teksten, afbeeldingen en video’s. Content is key. Want zonder relevante content zul je nooit hoog in de zoekresultaten terechtkomen.
Content is in de context van SEO meer dan een leuke blog of een grappige video. De content die je plaatst, moet relevant zijn voor de bezoeker. Daarnaast moet de inhoud begrijpelijk zijn voor Google. De valkuil zit hem in dat een begrijpelijke tekst voor Google niet altijd te begrijpen is voor de lezer.
Wij weten de balans te bewaren tussen lekker leesbare teksten voor bezoekers en begrijpelijke content voor Google. Bovendien weten onze SEO specialisten precies welke content op welk moment relevant is voor de doelgroep door grondig zoekwoordenonderzoek te doen.
SEO pijler 3: Autoriteit
De pijler autoriteit gaat over de waarde van je website. Is je website een koning in vergelijking met soortgelijke websites? Of is je website haast een nobody die opgaat in de menigte? Autoriteit draait dus eigenlijk om hoe belangrijk je website is.
Je verkrijgt autoriteit onder andere door andere websites te laten linken naar jouw website. Je kan je voorstellen dat een andere website dat echt niet zomaar gaat doen, en dat je website wel heel boeiend moet zijn om dat voor elkaar te krijgen.
Het verkrijgen van autoriteit kan een lastig karwei zijn. Onze specialisten hebben ervaring met het opbouwen van autoriteit voor websites. Dit doen we onder andere door linkbuilding.
Waarom SEO uitbesteden aan SEO specialisten?
Het optimaliseren van de 3 pijlers van SEO vereist veel kennis over verschillende onderwerpen. Zo moet je weten hoe je kwalitatieve content produceert en hoe je website aan de achterkant in elkaar steekt. Met onvoldoende kennis aan je website werken of SEO helemaal links laten liggen, kan je die o zo belangrijke hoge positie in de zoekresultaten kosten.
Naast kennis heb je ook tijd nodig om je website te optimaliseren. De eisen van Google veranderen continu en daarom vraagt SEO om meerdere controle- en bijstuurmomenten per maand.
De SEO specialisten van ons online marketingbureau houden zich dagelijks bezig met het verbeteren en monitoren van websites van klanten. Hierdoor weten we wat er speelt en kunnen we snel anticiperen als Google de eisen bijstelt. Door SEO uit te besteden haal je de kennis van SEO specialisten in huis en hoef je er zelf niet dagelijks bovenop te zitten.
Hieronder zijn percentages
van het zoekvolume die je
binnenkrijgt met een positie:
- Top 1 — 32.50%
- Top 2 — 17.60%
- Top 3 — 11.40%
- Top 4 — 8.10%
- Top 5 — 6.10%
- Top 6 — 4.40%
- Top 7 — 3.50%
- Top 8 — 3.10%
- Top 9 — 2.60%
- Top 10 — 2.40%
De voordelen van SEO
Een groot voordeel van SEO is dat je niet hoeft te betalen voor de bezoekers die op jouw website terecht komen, in tegenstelling tot SEA. Daarnaast blijven pagina’s die hoog in Google staan bezoekers opleveren. Zo kan een pagina die vorig jaar is geschreven nog steeds dagelijks voor nieuwe bezoekers zorgen.
Een ander belangrijk voordeel is dat de doorklikpercentages van de organische resultaten een stuk hoger zijn dan die in Google Ads; waarbij je betaalt voor een hoge positie in Google. Mensen die via de organische resultaten van zoekopdracht op jouw site komen, zijn dus eerder geneigd een product of dienst af te nemen of informatie op te vragen dan de mensen die via een advertentie op de site komen.
SEO is een investering voor de lange termijn. Wil je snel resultaat? Dan kun je kiezen voor SEA en betalen voor een hoge positie in Google. Het nadeel is dat de gekochte hoge positie verdwijnt als het adverteren stopt.
Andere voordelen van SEO:
- Het verbetert de overall kwaliteit van je website
- Inzetbaar in elke fase van de customer journey
- Je trekt de juiste bezoekers aan door relevant te zijn
- Goed scoren in Google betekent vaak ook beter vindbaar zijn in andere zoekmachines.
Veelgestelde vragen
Wat kunnen de SEO specialisten van Sightkick voor mij betekenen?
Onze SEO specialisten kunnen je website en de content die erop staat optimaliseren, zodat je hoger in de zoekresultaten van Google komt te staan. Dit doen zij onder andere door op basis van zoekwoordenonderzoek relevante blogs en andere website teksten te schrijven.
Wat is SEO?
SEO staat voor Search Engine Optimization. Bij SEO ga je je website en de content die erop staat optimaliseren om zo hoger in de organische resultaten van zoekmachines terecht te komen.
Ontdek jouw kansen!