fbpx
 
customer journey en content

Customer journey & Content

De customer journey (oftewel klantreis) brengt in kaart welke contactmomenten de doelgroep met jou kan hebben voordat ze overgaan tot het aanschaffen van jouw product of dienst. Op deze punten zet je content in om mensen mee te nemen in jouw verhaal.

Een van de startpunten om de regie op klantbeleving te pakken is het in kaart brengen van alle contactmomenten met je doelgroep. Deze momenten kunnen zijn in Google, op social media, mail, telefoon of chat. Online of offline. Wij kijken met name naar het complete plaatje van je communicatie online, waarin de website, zoekmachine optimalisatie, e-mail marketing en social media uitingen gecombineerd worden. Door de verschillende elementen te combineren kun je een consistent beeld naar de doelgroep presenteren. Dit is belangrijk want hierdoor word je sneller herkent en bouw je een betere naam of merk op.

Door alles in kaart te brengen kun je werken aan een optimale klantbeleving, je weet immers waar je op moet letten. Gemiddeld heeft een klant namelijk tussen de 5 en 8 contactmomenten nodig voordat er tot een aankoop of contact wordt overgegaan. Deze contactmomenten vallen elk in een andere fase. Het bekendste model hierin is het AIDA model.

Attention | Interest | Desire | Action

Bij deze fases horen verschillende boodschappen. Wij kunnen helpen bij het in kaart brengen van de contactmomenten, de verschillende fases en het creëren van de juiste contentstrategie.

Even sparren? Vraag een Gratis 10 minutengesprek aan! Vul in:

Ik heb een bedrijf genaamd . Graag zou ik met jullie willen sparren over . Ik ben telefonisch bereikbaar op: . Indien ik niet bereikbaar ben kan je een mail sturen naar: . Tot snel!

Met vriendelijke groet,