Branding

Drukwerk en promotiemateriaal

Logo laten ontwerpen – door het reclamebureau van nu!

Bij drukwerk denk je waarschijnlijk aan visitekaartjes, flyers, posters en brochures. Dat klopt ook, maar drukwerk kan zoveel meer zijn dan een stukje papier met informatie. Het kan een drager zijn van je merkwaarden, waardoor mensen in 1 oogopslag kunnen zien waar je bedrijf voor staat. Daarnaast staat drukwerk steeds meer in verbinding met de digitale wereld, bijvoorbeeld met QR-codes die leiden naar speciale landingspages met meer informatie, inspiratie en andere content.

Bij Sightkick denken we graag met je mee over alle mogelijkheden. We maken drukwerk en promotiemateriaal dat past bij jouw merk. Daarnaast kunnen we kijken hoe we het drukwerk kunnen verrijken met de mogelijkheden van online.

drukwerk sisters

De kracht van branding op drukwerk

Met een goed doorgevoerde branding is in 1 oogopslag duidelijk wat je merkwaarden zijn. Als je het goed hebt aangepakt, kunnen mensen aan jouw logo, huisstijl en communicatie uitingen zien waar jouw bedrijf voor staat. Alle visuele elementen van je merk, zoals kleuren en vormen, roepen namelijk bepaalde associaties op bij mensen. Zo denken mensen bij goud aan luxe en bij groen aan duurzaamheid. Zo kun je onder andere door kleur- en vormgebruik wat vertellen over de waarden van je bedrijf.

Drukwerk is een mooi middel om je branding nog beter tot uiting te laten komen. Bij ons heb je namelijk keuze uit verschillende soorten papier als je bijvoorbeeld posters, flyers of visitekaartjes laat ontwerpen en drukken. Elke papiersoort heeft een bepaalde uitstraling en voelt anders aan. De een oogt exclusief, de ander voelt zacht aan en weer een ander is gemaakt van duurzaam papier. Je kan dus zelfs met de juiste papiersoort iets vertellen over waar jouw bedrijf voor staat.

Wij maken een vertaling van jouw merk naar drukwerk. We kijken naar de merkwaarden en gaan na hoe we die tot uiting kunnen brengen op visitekaartjes, briefpapier, posters, bedrijfskleding en ander drukwerk en promotiemateriaal. 

Next level drukwerk

De wereld van drukwerk is volop in ontwikkeling. Zo wordt er steeds vaker een verbinding met de digitale wereld gemaakt. Dat biedt kansen, ook voor jouw bedrijf.

Neem bijvoorbeeld een flyer. Op zich kan je op een A5 flyer aardig wat informatie kwijt, maar toch blijf je beperkt. De oplossing? Een QR-code op je flyer die leidt naar een speciale landingspage met meer informatie. Zo blijft je flyer overzichtelijk en kun je toch alle nodig informatie kwijt. Of wat dacht je van een fysieke brochure over je nieuwe product met daarin een QR-code naar een digitale brochure met meer materiaal, zoals video’s?

Een ander voorbeeld is het visitekaartje. Een mooi visitekaartje is leuk, maar als je bedrijfsnaam, contactgegevens en logo erop staan is het kaartje wel vol. Bovendien moeten mensen zelf nog je contactgegevens opslaan of het adres naar je website invullen. Een visitekaartje met NFC biedt uitkomst. Mensen tikken het kaartje tegen hun telefoon en kunnen direct je gegevens opslaan of je website bezoeken. Ideaal, en stiekem ook wel heel cool!

Er is zoveel mogelijk op het gebied van drukwerk in combinatie met digitaal. We denken graag met je mee hoe de digitale wereld jouw drukwerk kan verrijken!

drukwerk en promotiemateriaal Rosedale

Veelgestelde vragen

Voor welk drukwerk en promotiemateriaal kan ik bij Sightkick terecht?

Je kan voor al je drukwerk en promotiemateriaal bij ons terecht. Denk aan:

  • Visitekaartjes
  • Briefpapier
  • Enveloppen
  • Brochures
  • Flyers
  • Posters
  • Notitieblokken
  • Pennen
  • Kaarten
  • Ballonnen
  • Stickers
  • Menukaarten
  • Placemats
  • Bedrijfskleding

Maar er is nog veel meer mogelijk! Neem gerust contact op als je benieuwd bent naar de mogelijkheden.

Waarom promotiemateriaal inzetten?

Promotieartikelen inzetten is een simpele manier om je naamsbekendheid te vergroten. Daarnaast kun je met sommige promotiematerialen potentiële klanten dagelijks herinneren aan je bedrijf. Mokken en pennen zijn hier bijvoorbeeld uiterst geschikt voor, omdat veel mensen die voorwerpen elke dag gebruiken. Ook al zien mensen je merk onbewust, het vergroot de kans dat potentiële klanten aan je merk denken als ze in het oriëntatieproces zitten.

Welke promotieartikelen zijn het meest effectief?

Diverse onderzoeken tonen aan dat mokken en notitieblok de meest effectieve promotiematerialen zijn. Pennen zijn ook zeer effectief. Deze voorwerpen worden namelijk vrijwel dagelijks gebruikt, waardoor gebruikers bijna elke dag je merk zien. Dit vergroot de naamsbekendheid en de kans dat mensen aan je denken als ze gaan oriënteren op producten of diensten die je aanbiedt.  

Ontdek jouw kansen!

Stuur ons een bericht! 

Meer weten over: Drukwerk? Vul onderstaand formulier in.

12 + 1 =