‘Het logo straalt kwaliteit en vertrouwen uit’
Marketing- en reclamebureau Sightkick heeft voor Bouw Totaal Emmeloord een nieuw logo ontworpen. Dit nieuwe logo was onderdeel van de rebranding die wij voor het bouwbedrijf mochten uitvoeren. Het doel van de rebranding was om een nieuwe weg in te slaan en te zorgen voor een onderscheidende positie in de markt. Het nieuwe logo draagt daaraan bij.
Het nieuwe logo van Bouw Totaal
Merkidentiteitssessie
Voorafgaand aan het ontwerpproces, hebben we eerst een merkidentiteitsessie gedaan met Bouw Totaal Emmeloord. In deze sessie hebben we gekeken naar het archetype van het bouwbedrijf. Dat werd de ‘Allemansvriend’; een type dat helemaal past bij Bouw Totaal Emmeloord. De Allemansvriend is benaderbaar, bescheiden, dienstbaar en ziet iedereen als gelijkwaardig. Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit en klanten van een bedrijf dat zich typeert als de Allemansvriend ervaren warmte en begrip. Het was onze taak om deze kernwaarden te vertalen naar een logo.
Het nieuwe logo
De kleuren die in het nieuwe logo van Bouw Totaal Emmeloord centraal staan, zijn donkerblauw en goud. Deze kleuren stralen vertrouwen, betrouwbaarheid en kwaliteit uit.
In het logo zijn drie gouden daken te zien. Deze symboliseren de drie belangrijkste diensten van het bouwbedrijf: nieuwbouw, verbouw en renovatie. De goudkleurige daken representeren het vakmanschap en de expertise van het bedrijf en benadrukken het verlangen om altijd naar perfectie te streven.
De bedrijfsnaam ‘Bouw Totaal’ staat in een klassiek schreeflettertype. Dit straalt traditie en stabiliteit uit. Daaronder staat ‘Emmeloord’ in strakke schreefloze letters. Dit moderne element staat voor de innovatieve en eigentijdse aanpak van Bouw Totaal Emmeloord.
Bouw Totaal Emmeloord kan ervoor kiezen om de slogan ‘Het gemak van complete service’ toe te voegen aan het logo. De slogan staat in een goud, modern schreeflettertype. Hiermee wordt de belofte van het bedrijf om uitmuntende service te leveren extra benadrukt.
Conclusie
Het logo van Bouw Totaal Emmeloord past nu bij de kernwaarden van het bedrijf: kwaliteit, eerlijkheid en betrouwbaarheid in elke stap van het bouwproces.
Wil jij ook een nieuwe huisstijl of nieuw logo dat helemaal past bij jouw merkidentiteit? Neem dan gerust contact met ons op.