SEA in Google &
zoekwoorden

Adverteren in Google op de woorden waar jouw klanten op zoeken

Eén van de meest effectieve online marketing kanalen om meer bezoekers en conversies te genereren is zoekmachine adverteren. Dit wordt ook wel SEA oftewel Search Engine Advertising genoemd. Adverteren in zoekmachines levert direct resultaat op. Door het inzetten van de juiste zoekwoorden in combinatie met een aantrekkelijke advertentietekst kan heel specifiek de juiste doelgroep bereikt worden.

analytics2

SEA in Google zoeknetwerk en/of displaynetwerk

Door middel van adverteren kan je in korte tijd meer bekendheid en bereik creëren. Dit kan al vanaf een paar euro per dag. Wanneer je via Google adverteert dan focus je je op zoektermen. Zo hebben mensen die in Google zoeken een bepaalde informatiebehoefte waar jij op in kunt spelen.

Het adverteren op Google kan je inzetten in 3 fases van jouw customer journey: Bewustzijn (bovenin de funnel) Consideratie (in het midden van je funnel) Conversie (op de bodem van je funnel). Bij het maken van de campagnes is het dus erg belangrijk om de fase waar jouw bedrijf in zit duidelijk te hebben.

Voor Nederland is het logisch om Google Adwords te gebruiken. Google is in Nederland de meest gebruikte zoekmachine. Maar welke zoekwoorden gebruik je, ga je voor de een advertentie in het zoeknetwerk, displaynetwerk (merkbekendheid) of beide van Google?

De voordelen van Google advertenties

Met Google advertenties genereer je verkeer naar je website in een korte tijd. Je doet dit door te adverteren op zoekwoorden en hiervoor budget ter beschikking te stellen. Je doel is om zo veel mogelijk relevant verkeer uit je campagnes te halen, tegen lage kosten.

De voordelen van SEA zijn:

  • Gericht doelen nastreven
  • Garantie voor zichtbaarheid
  • Direct resultaat
  • Gemakkelijk meetbaar
  • Campagnes zijn gemakkelijk te optimaliseren
  • Flexibele budgettering

Zelf aan de slag?

Doe onze merkwaardentest om te kijken waar jouw bedrijf voor staat en volg de Gratis e-mailtraining.

Gratis adviesgesprek plannen? Ontdek de kansen en mogelijkheden.

Bij Sightkick werken online marketing strategen, grafisch vormgevers en content creators samen. Ben je benieuwd waar jouw kansen liggen? Bel ons voor meer informatie, of maak direct een afspraak.

Bart Groot Wassink
Managing director & strateeg