SEO uitbesteden &
Vindbaarheid in Google

SEO uitbesteden? Juiste Positionering in de markt & Nummer 1 in Google!

Van alle internetgebruikers maakt 97% gebruik van zoekmachines. Wanneer deze internetgebruikers op zoek gaan naar jouw bedrijf of product is het essentieel om bij de betreffende zoekresultaten te staan. Het inzetten van SEO zorgt voor hogere posities in de resultaten van zoekmachines.

ipad-mac

De 3 onderdelen van SEO
Techniek, Content & Autoriteit

De manier hoe Google bepaald, hoe hoog je website in de zoekresultaten komt veranderd voortdurend. Naast een heleboel technische aspecten zoals snelheid en schaalbaarheid kun je ook veel met de tekst doen.

Belangrijk want als je niet gevonden wordt dan kan je content nog zo interessant zijn, maar wordt het niet gelezen. Naast een goed gebouwde website is het startpunt van een goede SEO dan ook dat je weet waar je doelgroep op zoekt in Google. Aan de hand van een zoekwoordenonderzoek kan dit in kaart worden gebracht. Vervolgens moet dit uiteraard verwerkt worden op de site en worden bijgehouden en gemonitord, oftewel het daadwerkelijk SEOtraject van teksten (her)schrijven en pagina’s optimaliseren.

Het laatste onderdeel is autoriteit, hoe belangrijk is jouw website eigenlijk? Google kijkt hierbij naar websites die naar jouw site verwijzen. Het proces van het verkrijgen van relevante links, noemen we linkbuilding, iets waar ook jij gelijk mee aan de slag kan door je site op vak gerelateerde sites te plaatsen.

Hieronder zijn percentages
van het zoekvolume
die je
binnenkrijgt met een positie:

  • Top 1 — 32.50%
  • Top 2 — 17.60%
  • Top 3 — 11.40%
  • Top 4 — 8.10%
  • Top 5 — 6.10%
  • Top 6 — 4.40%
  • Top 7 — 3.50%
  • Top 8 — 3.10%
  • Top 9 — 2.60%
  • Top 10 — 2.40%

Waarom SEO uitbesteden?

Met SEO krijg je organisch verkeer naar je website, voor dit verkeer betaal je niet per klik zoals met Google Ads of andere advertenties. Om verkeer te generen met SEO moet je op de eerste pagina staan, dit is een strategie voor de lange termijn.

Hoeveel verkeer je genereert is afhankelijk van het maandelijkse zoekvolume en je positie. Het voordeel van SEO is dat je deze positie langer behoudt. Bij advertenties kun je hoog staan als je genoeg/ het meest betaalt (tov concurrenten) en dit stopt zodra je met adverteren stopt. De investering in SEO heeft dus meerwaarde voor de lange termijn.

Doordat wij dagelijks bezig zijn voor onze klanten met het verbeteren en monitoren van hun website, weten wij wat er speelt. Google vertelt niet wat er exact gaat gebeuren. Bij verandering in het algoritme moet je daar dus snel op kunnen anticiperen. Door SEO uit te besteden hoef je hier zelf niet dagelijks bovenop te zitten.

De voordelen van SEO

Een groot voordeel van SEO is dat de doorklikpercentages van de organische resultaten een stuk hoger zijn dan die in Google Ads (het betaalde advertentie gedeelte van Google). Kortom mensen die via een zoekopdracht op jouw site komen zijn eerder geneigd een product of dienst af te nemen in plaats van de mensen die via een advertentie op de site komen.

Maar er zijn nog meer voordelen, SEO:

  • Verbetert de overall kwaliteit van je website
  • Inzetbaar in elke fase van de customer journey
  • Organische resultaten zijn in eerste instantie kosteloos
  • Lange termijn investering
  • Zorgt voor een groot bereik
  • Kwaliteitverbetering van de website

Zelf aan de slag?

Doe onze merkwaardentest om te kijken waar jouw bedrijf voor staat en volg de Gratis e-mailtraining.

Bart Groot Wassink Online Strateeg

Groei met Online Marketing
Het geheim van succes? Er klaar voor zijn!

De online mogelijkheden lijken soms eindeloos, maar wat werkt het beste voor jou? Bij Sightkick werken online marketing strategen, grafisch vormgevers en content creators samen. Hierdoor kunnen we het vraagstuk van meerdere kanten bekijken. Dit doen we met succes! Met 12,5 jaar ervaring weten we welke strategieën werken en passen die toe op de mogelijkheden van nu. Ben je benieuwd waar de kansen liggen voor jouw bedrijf? Bel ons voor meer informatie, of maak direct een afspraak.

Bart Groot Wassink
Managing director & strateeg