SEO
Hoe plaats je gratis links naar je website? Waar vind je goedkope backlinks?
Kwalitatieve advertentiecampagnes en gratis backlinks: hoe optimaliseer je je websiteverkeer?
Goed ingestelde contextuele en getargete advertenties zorgen voor een aanzienlijke toestroom van verkeer naar je website. Dat is geweldig en belangrijk. Maar het is onverstandig om volledig te vertrouwen op slechts één of twee bronnen van bezoekers. Je hebt organisch verkeer vanuit Google nodig. Het promoten van een webshop, zakelijke website of portaal is een meerstapsproces. Het omvat technische verbeteringen, het opstellen van de sitestructuur, het vullen met content en het opbouwen van backlinks.
In dit artikel richten we ons op backlinks. Dit is een kostbare en specifieke stap in het promotieproces van een website. Het is logisch dat elke ondernemer de kosten hiervan wil optimaliseren en graag gebruikmaakt van mogelijkheden om gratis backlinks te verkrijgen.
Gratis backlinks: wat je moet weten en hoe je ze maximaal benut
Maar het verkrijgen van backlinks kent enkele uitdagingen:
- Regelmatige updates van backlinks:
Je moet regelmatig nieuwe backlinks toevoegen, want concurrenten zullen altijd proberen je voorbij te streven. - Een gevarieerd linkprofiel:
Het is belangrijk dat je backlinks afkomstig zijn van diverse domeinen. Hoewel meerdere links van hetzelfde domein nuttig kunnen zijn, geldt: hoe meer unieke domeinen, hoe beter. - Kwaliteit van de backlinks:
Links moeten afkomstig zijn van websites met een hoog bezoekersaantal en hoge autoriteit. Het is een bonus als deze websites thematisch aansluiten bij jouw site.
Waar kun je gratis backlinks vinden?
Gratis backlinks kunnen een solide startpunt of aanvulling zijn op je linkbuildingcampagne. Het hebben van een lijst met betrouwbare websites voor gratis backlinks is essentieel.
In een volgende publicatie zullen we dieper ingaan op geavanceerde strategieën voor linkbuilding. Maar nu deel ik alvast enkele handige websites waar je gratis backlinks kunt plaatsen. Mis deze kans niet om je websiteverkeer te boosten!
Het hoogtepunt van dit artikel: een lijst van websites voor gratis backlinks
In dit gedeelte vind je een zorgvuldig samengestelde lijst met websites waar je gratis backlinks kunt plaatsen. Voor elke website geef ik uitgebreide informatie over:
- Voor welke thema’s is plaatsing nuttig?
Een overzicht van de niches waarvoor de website geschikt is, zodat je doelgericht kunt handelen. - Hoe kun je een link verkrijgen?
Stapsgewijze uitleg om een backlink op de betreffende site te plaatsen. - Voor welke segmenten en regio’s is het geschikt?
Bijvoorbeeld: geschikt voor Nederlandstalige, Engelstalige of Europese markten. - Welk type link kun je krijgen?
Dit kan een anchorlink zijn, een niet-ankorlink, een profielbacklink of een artikelbacklink. - Wat kun je verwachten van deze backlink?
Inzichten in de potentiële voordelen van het verkrijgen van een link, zoals betere zichtbaarheid of hoger verkeer.
Deze selectie is het resultaat van mijn eigen zoektochten in blogs, chats, Telegram-kanalen, experimenten en het controleren van andere lijsten. Het doel is om je te voorzien van de meest effectieve en betrouwbare mogelijkheden om gratis backlinks te verkrijgen. 💡
- Typografie
Typografie is meer dan een lettertype. Het is het vormgeven van tekst. Bij typografie hoort, naast het lettertype, ook de lettergrootte, het gewicht (thin of bold bijvoorbeeld), de vorm (regulier of schuingedrukt), de ruimte tussen letters, de ruimte tussen regels en het gebruikt van hoofdletters en kleine letters.
Typografie moet passen bij wat je wil uitstralen als bedrijf. Wanneer typografie onjuist gebruikt wordt, kan het een verkeerde indruk opwekken bij de doelgroep. We leggen het uit met een voorbeeld. Stel, je bent een professioneel advocatenkantoor. Dan past dit lettertype waarschijnlijk beter dan dit lettertype.
Het eerste lettertype heeft een wat zakelijke uitstraling, wat goed past bij een advocatenkantoor. Het tweede lettertype past totaal niet bij waar de meeste mensen aan denken bij een professioneel advocatenkantoor. Hierdoor kan het bedrijf onprofessioneel en zelfs onbetrouwbaar overkomen.
- Grafische elementen
Onder grafische elementen verstaan we iconen, vormen en foto’s. Deze elementen kunnen bepaalde gevoelens en associaties oproepen. Zo zorgt een ronde vorm voor andere associaties dan een rechte lijn en roept een zwartwit foto andere gevoelens op de een foto in kleur. De grafische elementen worden vaak gebruikt als aanvulling op een tekst of om iets te benadrukken.
Bij ons kun je een professionele huisstijl laten ontwerpen. Of je nou een compleet nieuwe huisstijl wil of alleen bepaalde elementen wil aanpassen of verfrissen. Je zorgen dat het weer volledig bij je bedrijf aansluit. We zorgen ervoor dat de verschillende huisstijlelementen goed op elkaar zijn afgestemd. Zo kan de doelgroep je sneller herkennen en krijgt je bedrijf een professionele uitstraling, mits je de huisstijl consequent toepast.
We kennen de markt en weten door onze ervaring onder andere hoe we typografie, kleuren en vormen het beste kunnen toepassen. We zorgen voor een branding die past bij jouw, je merk én die de markt aanspreekt.
Hoe moet je een huisstijl toepassen?
De huisstijl pas je toe op al je communicatie uitingen. Denk hierbij aan de website, visitekaartjes, briefpapier, advertenties, maar ook bestickering. Bij ons reclamebureau kun je niet alleen een huisstijl laten ontwerpen, maar we kunnen ook alle uitingen voor je maken. Zo weet je zeker dat je op een consistente manier communiceert met een duidelijke en herkenbare identiteit en het dus ook op de juiste manier wordt toegepast.
Wil je zelf de uitingen maken, maar wil je wel zeker weten dat de huisstijl goed toepast en bewaakt wordt? Dan kunnen wij een huisstijlhandboek voor je maken. Hierin staat beschreven hoe je de huisstijl wel en niet moet toepassen en hoe je deze bewaakt. Ideaal als je bij een grote organisatie werkt en wil dat iedereen de stijl kent en op de juiste manier toepast. Maar ook als je communicatiemedewerker bent en verantwoordelijk bent voor de uitingen van het bedrijf en het bewaken van de huisstijl.
Veelgestelde vragen
Een huisstijl laten ontwerpen, wat kost dat?
Een gemiddelde huisstijl zal tussen de €750,- en €2.500,- kosten. Dit hangt samen met jouw briefing en omvang van het traject. Ben je op zoek naar een “simpel” visitekaartje of een complexe huisstijl inclusief logo handboek, kleurenpalet, lettertypes en uitingen?
Hoe lang duurt het ontwerpen van een huisstijl?
Een huisstijl ontwerpen duurt 1 tot 2 maanden. Afhankelijk van de complexiteit van het project. Vooraf kunnen we hiervoor een planning maken.
Kan ik ook alleen een logo laten ontwerpen?
Je kan bij ons een complete huisstijl laten ontwerpen, maar we kunnen ook alle losse huisstijlelementen voor je maken. Je kan dus ook voor het ontwerpen van een logo bij ons terecht.
Waarom zou ik een huisstijl laten ontwerpen en het niet gewoon zelf doen?
Voor het ontwikkelen van een huisstijl is veel kennis over het bedrijf, de doelgroep, grafisch ontwerpen en neuromarketing nodig. Een huisstijl bestaan uit veel verschillende elementen, zoals een logo, typografie, kleuren en iconen. Alle huisstijlelementen moeten bij elkaar passen en het liefst ook aansluiten bij de merkidentiteit van het merk.
Een huisstijl laten ontwerpen door onze specialisten bespaart je een hoop tijd en uitzoekwerk. Bij Sightkick werken mensen die gespecialiseerd zijn in het maken van professionele huisstijlen. Ze weten door hun ervaring wat werkt en wat niet. Zo weet je zeker dat je huisstijl een succes wordt.
Ontdek jouw kansen!