‘Het drukwerk sluit naadloos aan op het totale plaatje van de nieuwe huisstijl’

Voor Bouw Totaal Emmeloord mocht marketing- en reclamebureau Sightkick de complete rebranding verzorgen. Als onderdeel hiervan hebben we een nieuw visitekaartje en briefpapier gecreëerd. Aangezien deze items vaak worden gebruikt en een belangrijk onderdeel vormen van de visuele identiteit, was het essentieel om ze te vernieuwen en in lijn te krijgen met de nieuwe huisstijl en het nieuwe logo.

Bouw Totaal - briefpapier
Bouw Totaal - visitekaartje

Het nieuwe drukwerk van Bouw Totaal

Merkidentiteitssessie

Voorafgaand aan de uitwerking rebranding, hebben we eerst een merkidentiteitsessie gedaan met Bouw Totaal Emmeloord. Hieruit is gebleken dat het archetype ‘Allemansvriend’ met de kenmerken benaderbaarheid, bescheidenheid, dienstbaarheid en kwaliteit perfect bij het bouwbedrijf passen. Deze waarden hebben we vertaald naar een nieuwe huisstijl en een nieuw logo. De elementen uit het nieuwe logo en de huisstijl hebben we effectief toegepast op het nieuwe drukwerk.

Het visitekaartje

Het visitekaartje van Bouw Totaal Emmeloord straalt professionaliteit en vriendelijkheid uit, wat een goede weerspiegeling van het merkkarakter is. Aan de ene kant is het logo op een donkerblauwe achtergrond te zien. Ook is er een subtiele print van een bouwtekening aan de achtergrond toegevoegd. Aan de andere kant is de achtergrond wit met een blauwe driehoek met een goud accent. Dit element is gebaseerd op het middelste dak uit het logo. Verder staan op deze zijde de contactgegevens van Bouw Totaal.

Het briefpapier

Het briefpapier straalt kwaliteit en professionaliteit uit. Linksboven pronkt het nieuwe logo van Bouw Totaal Emmeloord. Rechtsboven staan de afzendergegevens. Het briefpapier is aan de onderkant mooi afgewerkt met een donkerblauwe strook met een goud accent, helemaal in lijn met de huisstijl. Rechts in het blauwe vlak is een subtiele print van een bouwtekening te zien, zoals dat ook bij het visitekaartje het geval is. Zo vormt het drukwerk een mooi en consistent geheel.

Conclusie

Het visitekaartje en briefpapier zijn perfect op elkaar en op de nieuwe huisstijl van Bouw Totaal Emmeloord afgestemd. Het drukwerk is nu een goede weerspiegeling van de kernwaarden van het bouwbedrijf.